Stage VSO

Stage en toekomst van onze VSO leerlingen

Daniël de Brouwerschool - StageVoor onze leerlingen: Als je 16 jaar bent, heb je 3 jaar praktijkvakken gehad op onze school. Tijd voor oriëntatie op je toekomst na school: de komende 4 jaar ga je je voorbereiden op een passende werkplek!

We bespreken je wensen en mogelijkheden voor stage en werk met jou en je ouders/verzorgers. Wat vind je leuk, wat kan je goed? Hoeveel ondersteuning heb je nodig, welke mogelijkheden zijn er bij jou in de omgeving?

We hebben veel verschillende stageplaatsen en er komen steeds nieuwe bij. Door de stage-ervaring wordt duidelijk wat een goede werkplek voor jou zou kunnen zijn. Tot nu toe hebben we voor alle leerlingen die de school hebben verlaten, passend werk kunnen vinden: in de dagbesteding, met ondersteuning in het vrije bedrijf of betaald werk.

Voorlichting ouders: We vinden een goede samenwerking in dit traject erg belangrijk. We nodigen u uit voor gesprekken, vragen naar uw mening en beantwoorden graag al uw vragen over de overgang van school naar werk.

Manon Buitink en Mirjam Wassink
(stagecoördinatoren Daniël de Brouwerschool)